Koraliki Pyssla - początek, porady

Witajcie 🙋

No to zaczynam mój wpis o koralikach do prasowania 🙈

Ponownie przytoczę to skąd się o nich dowiedziałam.
 Tak wiec.. Raz natrafiłam na konto na YouTube pewnej dziewczyny
 
i spodobał mi sie pomysł z nakładkami na szklankę przy użyciu tych koralików, także .. Poszukałam gdzie mogłabym takie kupić no i po jakimś czasie w końcu je dostałam 😊

  
Także już mowie gdzie je kupiłam.
Można je dostać w każdym (chyba) sklepie IKEA. Kosztują 20 zł i do zestawu można kupić zestaw 4 foremek (to po lewej stronie) + papier do prasowania i ich cena wynosi 10 zł, czyli mamy zestaw za 30 zł, a radość jest bezcenna 😃
Nie ma napisanej ilość koralików. Można się jedynie dowiedzieć, ze pojemnik ma
0,7 kg pojemności i to nie jest ten sam pic na wodę jak z chipsami, ze zajmują jedynie polowe opakowania 😃 One są nasypane do pełna i o jest ich plus 😊

Teraz by było po kolei przejdę do układania wzorków
Ja by znaleźć pomysły po prostu wpisywałam w Google Grafika, np. Koraliki Pyssla, Koraliki do prasowania lub Koraliki Hama (o nich napisze niżej) i powinny pokazać się różne (ja to nazywam) figurki 😊 
Lecz osobiście polecam wymyślać własne projekty 😊 np gdy ja coś wymyśle i ten pomysł mi się uda to jestem naprawdę szczęśliwa 😊
To jak już ułożyliśmy jakiś wzór trzeba go jakoś złączyć i z pomocą przychodzi nam rozgrzane żelazko. 
Ja używam niskiej lecz jednak nie bardzo niskiej temperatury, tak bardziej środka. Używam starszego żelazka, wiec nie mam napisanej konkretnej temperatury tylko materiał jaki powinno się w tej temperaturze prasować 😃  
O czasie nie będę wspominać, ponieważ ja sama robię to.. Na oko 😃  jedynie sprawdzam czy są jakieś prześwity i trzymam to trochę dłużej.
Oczywiście!
Jeżeli chcecie możecie mieć Maksymalna temperaturę lecz.. Wtedy to wątpię czy coś z tego zostanie  😃 
No i tak! Gdy już jesteśmy przy prasowaniu to kluczowa rzecz.
Do zestawu foremek są dołączone papierki do prasowania. Nakładamy je na ułożony wzór i dopiero wtedy prasujemy. Broń Boże bez papierka! Zniszczymy wtedy żelazko gdy tak zaryzykujemy.
Mi ten papierek po jakimś czasie się rozdarł i gdy prasujemy czarne elementy to proszę sie liczyć, ze nasz papier sie po prostu brudzi i gdy papier jest brudny to następne rzeczy wyprasowane tym papierem również będą brudne. 
Ale już pisze co można użyć jako zamiennik by nie przepłacać na "specjalny" papier.
Tak jak do modeliny używałam nożyka z kuchni tak teraz też tam idziemy i .. Ucinamy sobie po prostu papier do pieczenia. Działa on na tej samej zasadzie, wiec nie widzę sensu kupowania nowego papieru.
I gdy już wyprasowaliśmy proszę odczekać chwilkę by forma trochę wystygła i powoli odrywamy. Oczywiście nie czekamy tez zbyt długo, ponieważ nasz papier sie po prostu przyklei
😊

To teraz parę słów o koralkiach HAMA 
 Znam te koraliki z wersji Minie i osobna paczka. Faktycznie. Te koraliki są warte swojej ceny, ponieważ gdy je wyprasujemy nasza figurka jest elastyczna (ale zegniemy je do pewnego stopnia, wiec trzeba jednak uważać), a koraliki Pyssla maja to do siebie, że formy to twardszy plastik.
Firma ta oferuje również większa paletę barw i nie musimy martwić sie o brak koloru, ponieważ na pomoc przychodzą nam osobne paczuszki, które są wypasione
😃
Oczywiście ta firma oferuje nam zestawy takie podobne do tych z klocków Lego
😃 
Także polecam obie firmy koralików 🙆

Komentarze